söndag 6 september 2009

Dag 1

Så här är det.
Jag har länge funderat på att börja träna och äta nyttigt osv. Men jag har aldrig kommit igång med det, jag har en latstämpel! Dessutom har jag ett sjukligt begär efter chips, som jag måste göra något åt.

Jag har funderat och tänkt länge men nu har jag bestämt mig!
Jag har tagit mått och ska även väga mig idag, för att se vad jag startar med.
Julafton är mitt måldatum, så jag ska inte väga eller mäta mig innan dess, för att se största skillnaden på en gång. Låter spännande tycker jag :)

Jag ska alltså börja träna och äta nyttigt regelbundet. Mamma ska köpa ett kort på simhallen åt mig så att jag kan gå och simma på morgnarna, en bra start på dagen har jag kommit fram till. Ska även ta långa raska promenader. Om jag någon dag tycker att det börjar bli tråkigt att gå, så får jag väl ta cykeln ist :) Självklart kommer jag testa andra träningsformer men dessa börjar jag med!

Har bestämt mig för att äta nyttigt alla dagar och inte gå och småäta. Är jag hungrig mellan måltiderna är det vatten eller frukt som gäller.

Vad vill jag uppnå med detta då?
Jo, jag vill kunna gå och pröva kläder i en affär, kunna köpa ett par byxor som sitter bra, få bättre hälsa, få upp konditionen och helt enkelt må bra med mig själv!

Detta beslut känns riktigt bra! Visst kommer det vara jobbigt, jag är ju inte van att träna, men om man vill något tillräckligt mycket ser man till att det sker!
Man får helt enkelt ta en dag i taget!
Start: 6/9 Slut: 24/12

Såklart kommer jag även fortsätta efter julafton men att sätta det datumet ger mig ett mål att sträva efter och då kan jag ju även unna mig att äta gott, det är ju julafton ;)

Nu vet ni hur det ligger till..
Ska gå och vara lite social med mormor och morfar nu, pusshej!

1 kommentar:

Lisa sa...

låter jättebra tycker jag :) tror på dig!! Lycka till! :D <3