fredag 6 november 2009

Förbannad!!!

Hm.. Sitter här och känner mig väldigt frustrerad.
Det är ju så att Malin kommer hem idag och tanken var väl att spendera kvällen i Nås och titta på Idol och ha de trevligt osv.

Tänkte att jag skulle få ha bilen ikväll och det såg riktigt ljust ut med tanke på att pappa skulle ut till stugan och redan har samåkt med Håkan. Mamma är hemma och sjuk så hon behöver inte ha bilen.. YES! Tänkte jag, då kan jag ju få låna bilen och slippa ringa och tjata på morfar (även om han kan säga nej) så de lät ju bra.
Men (och nu kommer den frustrerande biten) när jag frågade mamma om jag kunde få låna bilen så sa hon: "Vi vet inte om vi vill att du är ute och kör i det här vädret." Och jag svarade ju såklart: "Men jag ska ju bara åka till Nås och hem igen" "Jag lovar att köra extra försiktigt".
Fick svaret: "Det vet vi att du gör hela tiden"

Öhhh, vafan är det som händer liksom??? :O
Okej, det är slaskigt som fan ute och säkert skithalt också..
Men hallå! Jag har haft körkort i över ett år nu!?
Ska jag inte få köra bara för att dom är rädda om mig?
Det finns så mycket idioter ute där i trafiken som man knappt fattar hur dom fått körkortet.
Men jag, lilla 'duktiga Fiah' kan inte få låna bilen av mina
föräldrar för att åka 3 mil framochtillbaka!?!?
Nej, då ska bilen stå här på uppfarten och jag ska sitta här hemma på mitt rum och 'uggla' helt själv!?

Åååå jag blir så förbannad! Jag vill bara skrika rätt ut, men det gör ju inte saken bättre..
SUCK!!

Men vänta bara, jag ska nog få som jag vill! Deras argument håller inte!

Skönt att skriva av sig lite, men nu återgår jag till verkligheten.
Vi hörs senare,
Puss&Kram

1 kommentar:

The younger sa...

stå på dig nu fisN :D vill ju att du kommer