måndag 4 januari 2010

Tips!

Nu är jag hemma igen :)
Tänkte berätta hur jag får mitt hår så ljust/blondt/vitt eftersom det var en tjej som undrat :)
  • Bleker utväxt med Jane Hellen Mood Ultrablond.
  • Rikligt med silverschampoo av märket Matrix endast där utväxten varit.
  • Använder silverschampoot varje gång jag duschar tills jag får den nyans jag vill. Efter det räcker det att använda det varannan/var tredje gång man tvättar håret. Tänk på att inte använda silverschampoot för ofta eller ha det i för länge för då kan håret bli grått och skifta i blått ;)
Tänk på att bara bleka utväxten om du redan har blekt håret eftersom blekningen sliter på håret och gör det poröst. Jag har varit med om att mitt hår blivit som tuggummi pga för många blekningar och det önskar jag ingen, så tänk igenom ordentligt innan du bleker håret för andra eller tredje gången :)

1 kommentar:

Anonym sa...

men blir det väldigt gult<+

jag vill få mina längder vitare.. ska jag bleka dom?..
dom e lite dämpade.. fn

http://psychedelique.blogg.se